Výlet lanovkou na Šerák a dolů pěšky přes Obří skály

03:00 6 km

Nazujte pohorky a vydejte se na túru z hory Šerák (1351 m), kde se vyvezete lanovkou a kolem Obřích skal hezky po svých zpět dolů. Na Šeráku vás čeká krásný výhled na Jeseníky i horská chata Jiřího s občerstvením a venkovním posezením.

Trasa se samozřejmě dá vzít i obráceně, tak že si na Šerák vyšlápnete a lanovkou se pak svezete domů. Záleží jen na tom, kdy vyrazíte a zda se chcete na chatu Jiřího dostat kolem poledne a spojit vrchol který se nachází kousek nad ní s obědem.

Pokud přijedete autem, zaparkujte na parkovišti přímo u lanovky (Ostružná - Ramzová). Kdyby bylo plné, vraťte se na hlavní silnici, hned u ní je ještě jedno parkoviště.

Lístek na lanovku koupíte na spodní stanici, která se nachází přímo u parkoviště. Nejprve vás čtyřsedačková lanovka doveze na Černavu, kde přestoupíte na dvousedačkovou lanovku (čekání si můžete zkrátit v příjemné kavárně), která vede až pod vrchol Šerák.

Po žluté turistické značce dojdete až k chatě Jiřího na Šeráku, na které je zhruba v polovině malá odbočka, ze které se dostanete na vrchol Šerák (1351 m) ze kterého se vám otevřou překrásné výhledy do krajiny.

Šerák - výhled do krajiny

Na chatě si můžete dát malé občerstvení, pivo, kávu či limonádu nebo rovnou oběd. Dále pokračujte po modré turistické trase, která vás dovede na rozcestí u Obřích skal, kde se nachází také turistický přístřešek a opodál Obří skály.

Obří skály

Od Obřích skal pokračujte po zelené turistické trase, která vás kolem Vražedného potoka dovede zpátky na parkoviště u dolní stanice lanovky.

Vražedný potok

Zatím nebyla přidána žádná recenze